Het voelt (bijna) als thuis! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Procee - WaarBenJij.nu Het voelt (bijna) als thuis! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Procee - WaarBenJij.nu

Het voelt (bijna) als thuis!

Door: Anne Procee

Blijf op de hoogte en volg Anne

17 April 2015 | Suriname, Paramaribo

Hee hoi!!

Ik leef nog hoor en ik zal jullie weer even mee laten genieten van mijn mooie en leuke avonturen! De afgelopen ander halve week was voor mij niet zo bijzonder, maar mijn mama zegt dan steeds: Alles wat jij daar meemaakt vinden we leuk om te lezen! En ik vraag mezelf dan af waarom ik mijn week niet zo bijzonder vond en jullie misschien wel, nou... Het leven hier begint echt te wennen en het voelt hier (bijna!) als thuis, misschien ligt het daaraan?..

Vorige week hoefde ik de hele week niet naar stage en dat kwam wel goed uit na Apiapaati. Daardoor heb ik wel heel erg veel gechilld en leuke dingen gedaan. Vrijdagavond bijvoorbeeld gezellig met de meiden pizza wezen eten bij Bar Zuid. Verder was mijn weekend niet zo fijn helaas :( Mijn buikje vond het niet zo leuk, dus toen voelde ik me rot. Toch ben ik zaterdag met een paar meiden op de fiets gestapt en hebben we een stukje cultuur van Paramaribo gezien. Een Kathedraal die helemaal van hout is gemaakt, de Moskee (was helaas dicht) en een Tempel. Heel mooi om deze gebouwen midden in de stad te zien!
Zondag vond ik 's morgens niet zo'n leuke dag eerlijk gezegd... M'n liefste broertje werd 18 en ik zat super ver weg :-( Ik moest via skype zien wat ik hem had gegeven.. hmm.. Maar gelukkig zag ik dat hij en de rest van de familie heel blij was, dus dan gaat het altijd al weer beter! :-)
Maandag en dinsdag ging ik weer naar mijn stage om te werken aan mijn project. Ik heb (vooral dinsdag) heel hard kunnen werken en dat betekent dat het eerste concept product van mijn project af is, jaaa!! :-)
Woensdagochtend moest ik wéér vroeg op, want Korian en ik moesten ons melden bij de vreemdelingendienst. Nou dat gaat hier echt op zijn Surinaams hoor, haha! Eerst in de rij om je paspoort afgeven en een 'nummer te trekken'. Nadat we ons paspoort hadden afgegeven, hebben we bijna een uur gewacht tot we een nummer kregen. En ja sorry, ik voelde enige voorkeur voor donkere mensen, want mensen achter ons in de rij kregen eerder hun nummer dan wij... Afijn, wij hadden nummer 11 en 12. Dan mag je met je nummer, paspoort en al je papieren naar de volgende wachtruimte. Hier hebben we bijna twee uur zitten wachten tot we aan de beurt waren. En ja, de verveling sloeg op een gegeven moment echt toe!! Gelukkig was de mevrouw achter het loket heel vriendelijk en keurde ze al mijn papieren goed. Helaas ga ik mijn korte verblijfsvergunning nooit in ontvangst kunnen nemen, want die ligt over drie, ja lees goed, drie maanden klaar... Inderdaad, dan ben ik al weer gezellig bij jullie in Nederland!! :-) Hahaha

Natuurlijk gingen de salsalessen gewoon door de afgelopen weken. De salsalessen zijn echt heel gezellig en ik vermaak mij er uitstekend! Het dansen gaat ook goed hoor! ;-) Ook al wordt het nu wel steeds lastiger en moet ik mij wel meer focussen om alles goed uit te kunnen voeren. Gelukkig hebben we nog twee weken om alles te perfectioneren voordat we moeten afdansen :-)

Nu ga ik (waarschijnlijk) een rustig weekend tegemoet, zodat ik volgende week weer fris kan beginnen aan mijn tweede deel van mijn project. Ik wens jullie een fijn weekend en geniet ervan, tot snel!!

Liefs! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 27 Feb. 2015
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 8984

Voorgaande reizen:

27 Februari 2015 - 29 Juni 2015

Suriname

Landen bezocht: