Tijd, waar ben je? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Procee - WaarBenJij.nu Tijd, waar ben je? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Procee - WaarBenJij.nu

Tijd, waar ben je?

Door: Anne Procee

Blijf op de hoogte en volg Anne

15 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Goedemorgen allemaal!

Het is zondagochtend vroeg (half 8) en dat betekent inderdaad dat ik niet heb uitgeslapen zoals ik Nederland zou doen. Eigenlijk word ik hier elke ochtend vroeg wakker, maar op zich is dat ook weer niet zo erg, want afgelopen week moest ik toch vroeg op voor mijn stage.
Maandagochtend begon het avontuur hier in Suriname dan echt. Om 7.20u ging ik op mijn fiets richting stage. De warmte valt dan nog mee gelukkig! Ik heb de hele ochtend bij de Nederlands docent in de les mogen kijken. Wat een indrukken zeg!! Ik zag toen hoe ze bij de stichting werken en lesgeven, wat een verschillen met Nederland allemaal. En inmiddels weet ik dat ik niet alles met Nederland moet vergelijken, maar onbewust blijf je dat toch doen. Dinsdag was ook een dag van veel indrukken. Toen heb ik niet alleen gekeken in de lessen, maar ook leerlingen geholpen met het schrijven van hun gedicht. Leuk om zo bezig te zijn met je vak in een ander land!
Woensdagochtend ging ik vroeg op pad, maar nu ging ik mij melden bij de vreemdelingenpolitie. Na bijna drie kwartier wachten heb ik mijn stempel gekregen, zodat ik hier drie maanden mag verblijven! :-)
Donderdag was een dag van thuiswerken en vrijdag werd er feest gevierd bij mijn stichting. De stichting bestaat 10 jaar, dus dat moest gevierd worden! Hier bestaat feest vieren uit eten, nog wat eten en luisteren naar verschillende belangrijke vertegenwoordigers. Erg bijzonder om dit in mijn eerste week al mee te mogen maken. Het werd erg gewaardeerd dat ik aanwezig was!
Zaterdagochtend ben ik met een aantal meiden naar de centrale markt geweest. Een soort loods waarin allemaal Surinamers groente, fruit, vis en kleding verkopen. Leuk om hier een keer geweest te zijn!!
Ohja!! Afgelopen week hebben we met partners moeten dansen bij salsa, oef... Dat was wel even wennen in het begin! ;-) Gelukkig gaat het inmiddels best wel goed. Wat ook wel mag als je op de helft van de lessen bent, hihi! :-)

En toen zat mijn tweede week Suriname er op! De week is super snel gegaan en daardoor maak ik mij ook wel een beetje zorgen... Als de andere weken zo snel gaan, zijn vier maanden zo voorbij en hoop ik wel genoten te hebben! Dat moet ik namelijk nog meer gaan doen merk ik. Ik ben met veel dingen bezig, maar dingetjes voor mezelf doen of even ontspannen lukt mij hier nog niet... Ik merk wel dat het steeds een beter met mij gaat. Gelukkig heb ik hele lieve meiden om me heen waar ik bij terecht kan en als ik wil, kan ik met thuis skypen. Ook al mis ik ze soms daardoor juist meer, haha!

Nou, dit was het dan weer en tot de volgende keer maar weer! :-)

  • 15 Maart 2015 - 12:58

    Laura:

    Hey meis!

    De tijd gaat inderdaad ontzettend snel als je helemaal ergens anders bent. Ik ben blij te lezen dat jouw tijd wel vol zit met leuke dingen! Gauw even Skypen? Ontspannen en dingen voor jezelf doen komt vanzelf :) Leuk om even wat van je te lezen!

    Liefs,

    Laura

  • 15 Maart 2015 - 13:42

    Kim :

    Ja! De tijd vliegt! Veel plezier en vooral genieten :) Dat dansen leer je ons natuurlijk dan weer als je hier bent?! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 27 Feb. 2015
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 8989

Voorgaande reizen:

27 Februari 2015 - 29 Juni 2015

Suriname

Landen bezocht: