1 April! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Procee - WaarBenJij.nu 1 April! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Procee - WaarBenJij.nu

1 April!

Door: Anne Procee

Blijf op de hoogte en volg Anne

01 April 2015 | Suriname, Paramaribo

Dag lieve lezers!

Ik hoorde dat ik weer wat moest schrijven, want het is al een tijdje terug... uhm 1,5 week geleden. Maar! Ik schrijf graag wat voor jullie hoor!! :-)

Zoals jullie misschien weten, zit inmiddels de eerste maand hier in Suriname erop. Het ging met heel veel ups en het kan niet anders, maar ook met een paar downs. Gelukkig zijn hier dan mijn huisgenootjes en familie thuis.

Vorige week begon mijn week met twee dagen stage. Hier liep ik voor het eerst heel erg tegen de Surinaamse mentaliteit aan. Ik werd van links naar rechts gestuurd en het ging totaaaal niet zoals ik het in mijn hoofd had. Gelukkig kan ik daar inmiddels beter mee omgaan, haha! Ik moet hier dingen veel meer van mij af laten glijden en loslaten, anders word ik knettergek. Hopelijk kan ik deze gedachte straks (een beetje) meenemen naar Nederland! :-)
Woensdag was een dagje van thuiswerken en 's avonds ben ik gezellig met Claudia (die ken ik van atletiek uit Nederland) uiteten geweest. Daarna kwam Ilona (ook van atletiek) nog even gezellig wat drinken. Heel laat konden we het helaas niet maken, want donderdag moest ik weer naar stage. Er zouden twee nieuwe klassen startten en ik vond het leuk om zo'n introductie een keer mee te maken. Echt leuk is zo'n introductie niet eigenlijk. Alle meiden vertellen over hun thuis/verleden en je krijgt een hoop heftige verhalen te horen. De meiden die bij mijn stichting weer onderwijs komen volgen, hebben echt wat meegemaakt. En dat werd mij donderdag heel erg duidelijk. Wel goed om mee te maken voor als ik straks een keer een les ga geven! Na deze vermoeiende stageochtend heb ik 's middags met opa&oma geskypt, leuk om ze weer even te zien en spreken! Maar veel tijd had ik niet, want ik moest snel eten en richting mijn salsa-examen. Ja, een maand hier zitten, betekent ook het einde van de basiscursus salsa! Natuurlijk zijn we allemaal geslaagd en inmiddels heb ik ook mijn diploma in ontvangst mogen nemen. :-) Donderdagavond zijn we uit geweest, dus dat betekende dat we vrijdag vrij weinig hebben gedaan, haha! Ach, mocht ook wel voor een keertje! ;-)
Zaterdag was ook een rustige dag, want zondag gingen we een Surinaamse kookcursus volgen. Om 10.30u werden we opgehaald en gingen we richting de markt om inkopen te doen. We kochten spullen waarvan we dachten 'moet dit in ons eten?' Zo kochten we een hele kip waar alleen de veren vanaf waren gehaald, kop en poten er nog aan. Heel normaal hier allemaal!! We hebben de hele middag lekker gekookt en natuurlijk vooral opgelet, zodat we het thuis ook kunnen maken! ;-) Ik kan nu roti met kip, saoto soep en bakabana maken, dus wacht nog even, over drie maanden ben ik thuis en zal ik een keertje koken, haha! (Als mama haar keuken beschikbaar wil stellen?!)

En, toen was het weer maandag en dinsdag en tijd om naar stage te gaan. Ohja, maandag ben ik overigens tot twee keer toe zeiknat geregend... ach.. Hier ben je toch zo weer opgedroogd, haha! :-)

Verder ga ik vrijdagochtend weer richting het binnenland. Dit keer naar Apiapaati. Hier gaan we de Ananasberg beklimmen, watervallen bezoeken, stroomversnellingen bekijken, raften en natuurlijk ontzettend genieten!!

Hopelijk wordt het bij jullie snel beter weer en anders moeten jullie nog even wachten tot ik over drie maanden de zon meeneem!
Liefs!

  • 01 April 2015 - 20:13

    Els:

    leuk Anne! Heel mooie ervaringen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 27 Feb. 2015
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 8965

Voorgaande reizen:

27 Februari 2015 - 29 Juni 2015

Suriname

Landen bezocht: